Natuurweek III πŸ„πŸŒπŸͺ±πŸŒΌ

 MAANDAG

Na de schooldans zijn we gestart met de vertelkring en het lesje Frans zoals gewoonlijk.



Onze planten kregen ook al worteltjes! Wat zijn ze al goed gegroeid!



Na de namiddagspeeltijd hebben we de 3de sessie gedaan van onze doorschuifkring over de natuur.

Eliyah had een vraag: Hoe komt het dat bomen ons zuurstof geven?' Met een korte animatie en wat uitleg is het nu wel duidelijk.


Het was ook 'week van de bij!! Wie zin had mocht zich in het geel en zwart verkleden. Een voorbeeldje van Lara: 😁

🐝🐝🐝🐝🐝



Maandag stonden er ook twee uurtjes turnen op de agenda:
















We deden het doorschuifsysteem over de natuur met alle klassen deze keer in de namiddag:














DINSDAG

We zijn de dag gestart met het boek over de geluksvogels.

Elke klas heeft 25 minuutjes op copamusic geautomatiseerd.

Hiep hiep! Weer tijd voor een verjaardagsforum!
















WOENSDAG

Een korte dag! 

We werkten eventjes aan de diatoetsen en gingen verder in onze werkboeken.


DONDERDAG

De dag startte met de voorlaatste doorschuif-natuurking.🌳










Donderdag was het WORMdag! We deden allerhande proefjes met deze diertjes zonder hen uiteraard pijn te doen. Wat hebben we weer véél bijgeleerd!






















Jules heeft zijn boompjes voorgesteld aan de klas!






In de namiddag kregen we bezoek van Boudewijn en enkele handige papa 's. Zij kwamen de leerlingen ondersteunen tijdens deze technische beproeving. πŸ₯Έ

Een hele grote dankjewel hiervoor!!! πŸ™πŸ™πŸ™













VRIJDAG


Onze kleuterlezers van deze week. Een momentje gezelligheid!



De laatste sessie van de natuurkring! 

De Madeliefjes leerden over WWF, deden een natuur-kahoot, maakten voedselketens, genoten van een verhaal over bomen en raadden interessante weetjes over de eigenschappen van verschillende dieren.








Tijdens het oefenen aan onze taal-, reken- en spellingsdoelen was er ook een korte pauze. Tijd om ons lichaam even de vrije loop te laten op het ritme van een 'just dance'-dansje. Dat was een tijdje geleden! πŸ’ƒπŸ•Ί




In de namiddag hebben we de klas in twee gemixte groepen verdeeld. De leerlingen bij Feike leerden verschillende vogelsoorten tekenen. 

Wow, mooie resultaten, hoor! 







Ondertussen ging het natuurproject verder in de instructieklas. We begonnen met de soorten bloemen. 

De meeste kennen we eigenlijk al want die hebben we een tijdje terug geplant in onze 'trapbloempotjes' of het zijn de namen van onze schoolgroepen (madeliefjes, boterbloemen, zonnebloemen...). Maar er zaten toch nog enkele ongekende en moeilijke tussen... πŸ€”






Onze madeliefjes wilden graag allerlei soorten groene kruiden ruiken en proeven. 

Dit hebben we gedaan met: bieslook, peterselie, rozemarijn en dille. Het ene smaakte al wat lekkerder dan het andere... Maar smaken verschillen uiteraard!
















Maandag zullen we over de slakken leren. De liefhebbers hebben er alvast eentje geproefd! πŸ˜πŸ˜‹ (Niet mijn idee!)
















We leerden over de paddenstoel. πŸ„ 

De delen, de soorten, de vier manieren waarop ze zich verspreiden... Uiteraard hebben we ook gesproken over het feit dat zwammen erg giftig kunnen zijn. Opgelet dus! 





PRETTIG WEEKEND IEDEREEN!!!
πŸ’šπŸ’šπŸ’š



Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste week school😭

Project 'Lichaam & Gezondheid'