🎋 Eindproduct🏮 en... start the... GAME!
Maandag hebben onze Madeliefjes verder gewerkt tijdens de Franse les aan de verschillende kleuren. Ze maakten een mini-mapje voor in hun Franse schrift.
Onze lessen taal en rekenen vandaag zien er alvast erg 'Halloween' uit! We leerden over verkleinwoorden in het 4de lj en fictie en non fictie bij het 3de leerjaar.
En dan kwam ons langverwachte grootse moment: de voorstelling van het eindproduct. De anemonen kwamen op bezoek om te genieten van onze tentoonstelling over Japan.
Ze konden kijken naar de verschillende sporten, de verschillende planten ontdekken, leren over de oorlog en de tsunami, kijken op de wereldbol en ontdekken waar Japan gesitueerd is, zelf Japanse letters schrijven, meetellen in het Japans, luisteren en kijken hoe sushi wordt gemaakt, met een stappenplan uitproberen hoe we met shopsticks kunnen eten, de wondere wereld van de origami en de lampionnen ontdekken... Voor elk wat wils!
Ook onze Zonnebloemen en Primula's kwamen een kijkje nemen.
Dank je wel voor de grote interesse!
(Eventjes een lange reeks foto's... 🙈 )
Alvast een voorsmaakje van wat onze Madeliefjes het meeste is bijgebleven:
Wout: Het voorstellen van het
eindproduct met alles erop en eraan!
Drieke: Het uitstapje naar Sakura
en zelf sushi maken.
Innes: Het was superleuk om met
Eliyah de Japanse sport judo voor te stellen.
Ella-June: We zagen een echte
Japanse bonsai-boom!
Warre: Dat ik mijn kunsten met
mijn stok mocht tonen tijdens de voorstelling van het eindproduct.
Amber: We leerden ook over de
oorlog in Japan en waarom dit allemaal gebeurde.
Clémence: Het uitleggen van de wijze waarop je
sushi maakt vond ik heerlijk!
Lara: Het ontdekken van de
recepten en de ingrediënten in het Japanse restaurant.
Jatse: Ik vond het top om de echte
wereld van Japan te ontdekken in het restaurant in Kortrijk.
Jules: ik vertelde graag over de
vlag en de ligging van Japan op de kaart en de wereldbol, het uitleggen van de gekleurde lijnen van de metro…
Arjen: Wat was het grappig om in
de turnles te sumo-worstelen met de kussens onder onze T-shirt!
Xander: Ik was onder de indruk van
de atoombommen die in Japan zijn gevallen in 1945.
Amalia: We mochten karaoke zingen!
Ik wist niet dat dit Japans was! Haha!
Sytze: Ik was onder de indruk van
de Japanse zwaarden. De katana’s en zo...
Jozefien: Ik vond het super dat ik
mijn lievenlingslied mocht zingen vooraan in de karaokeversie.
Fatiha: Het was erg gezellig om
samen de kraanvogeltjes te vouwen en zo origami-kunsten te leren met een
stappenplan. We maakten ook de lampionnen die ik thuis al eens had
uitgeprobeerd.
Lily: De turnles met het worstelen
vond ik erg grappig en leuk om te doen!
Kamiel: Ik vond het leuk om zo'n enorm lichaam te hebben!
Eliyah: Ik stond versteld van alle
spullen die iedereen heeft meegebracht en toonde in de klas en de kring.
Lotte: De waaiertjes, de
kraanvogels… ik heb genoten van het maken van origami-kunstwerkjes. Erg
rustgevend!
Dinsdag hebben we al onze ideetjes voor het tweede project op een muzische manier naar voor gebracht met een toneeltje.
Het is 'GAMEN' geworden!
We namen onze plaats in de kring en hebben alvast nagedacht wat we willen leren, voelen en kunnen!
Woensdag mochten we een nieuwe leerling verwelkomen in onze klas. Welkom Faith! We leerden alvast haar talent ‘dansen’ kennen en we hebben onze werking hier op school een beetje uitgelegd. De daglijn, de kringen… en nog zoveel meer! Zo voelt ze zich al wat meer op haar gemak.
Sytze bracht nog doosje mee met een sprinkhaan die hij ons graag even toonde. Dat zie je ook niet elke dag van zo dichtbij...
We gingen ook buiten aan de slag met de meetkundige begrippen.
Het 4de leerjaar herhaalde nog eens het punt en de soorten lijnen en
ze berekenden de omtrek van verschillende objecten.
Ook de meter en de centimeter kwamen aan bod. We hebben ook onszelf gemeten met de meter. Hoe doen we dit nu ook al weer?
En als laatste herhaalden we de euro en de eurocenten. Wat kunnen we kopen met
100 euro? Welke activiteiten kunnen we doen met dit groene briefje? Wat als we voor minder dan 100 euro hebben gekozen? Wat is wisselgeld en hoe kunnen we dit berekenen?
Donderdag zijn we verder gegaan met het maken van de lijst over wat we allemaal willen leren, doen en kunnen binnen ons nieuwe project. Dat belooft...
Reacties
Een reactie posten