Voorbereiding projectkeuze

MAANDAG

Onze vertelkring na een verdiende vakantie!










Deze week gaan we thema 8 afwerken voor taal en spelling. Het derde heeft de woordsoorten herhaald en met het vierde hebben we ingezoomd op de afkortingen.

In de namiddag was het tijd om te gaan turnen. Onze zwemlessen zijn allemaal op dus vanaf nu mogen de Madeliefjes elke maandag hun turnzak meebrengen naar school.












We hebben voor Eliyah gezongen en gedanst. Hij was deze vakantie jarig! Hieperdepiep! 😎


We vulden ook onze agenda in voor deze week. We maakten een herhalingstaak voor spelling en ook enkele scoodle-rekentaken over de tafels. Even opfrissen na de vakantie!

Jules en Kamiel hebben een oproep gedaan om op hun kipjes te stemmen! Veel succes aan Paak en Witje!🐔




DINSDAG

We hadden na een vakantie wel iets méér te vertellen dan na een weekend, dus we hebben onze vertelkring op dinsdag verdergezet. Amalia wilde graag aan de klas een foto van haar creatie tonen.



Samen met Janne heeft het 4de geautomatiseerd op copamusic. Ze hebben goed doorgewerkt! Ze maakten echt suuuuuuuuperveel oefeningen! Wat was Janne trots!

We hebben allemaal ons rapport doorgelezen en netjes in het mapje gestopt. Klaar voor het oudercontact van woensdag!

We oefenen opnieuw dagelijks onze tafels met een zotte timer. Deze keer zijn we gestart met de verjaardagstaart-timer.



Het derde leerjaar heeft leren afronden tot op een tiental en tot op een honderdtal en zo kunnen ze dus ook aan de slag met 'schattend rekenen'. Ze kregen de uitdagingen voorgeschoteld van de voorbije leerinhouden. Deze mochten ze samen proberen aan te pakken...

Het vierde is begonnen met de delingen binnen het domein cijferen. We tekenden ons 'kapstokballonnetje' en hop, we waren al snel vertrokken in ons werkboek!




In de namiddag stond de auteurslezing op de planning. We genoten van de verhalen van Ed Franck:









Als afsluiter hebben we geluisterd naar de mindmap van Ella-June. Ze had wel wat kriebeltjes in de buik! 😸






WOENSDAG

Op woensdag hebben we ons tot een korte kring beperkt waarbij Jozefien ons allemaal een portrettekening gaf van onszelf. Wat een leuk en lief idee!

In de namiddag waren alle ouders welkom om het Bloei!-rapport te overlopen. Zoals verwacht werd het vooral een complimentjesnamiddag. 🩷


DONDERDAG

Julie kwam langs om ons op weg te helpen bij de aanpak van onze nieuwe projectkeuze. Deze keer maakten we in duo's een online presentatie die we volgende week zullen voorstellen. Op deze manier zullen we proberen onze klasgenoten warm te maken om te stemmen op ons idee!

















VRIJDAG

Gezien we volgende week opnieuw een auteurslezing bijwonen, hebben we alvast kennis gemaakt met één van de boeken van Do Van Ranst. 






De kleuterkiekjes!




Ons hoekenwerk deze week:

1) Leeshoek
2) Rekenspel: 4 breuken op een rij  -  tafelspel
3) Project - presentatie afwerken met z'n tweetjes...
4) Rekenspel: Avontuur in de natuur (rekenvoordelen toepassen)
5) Samen verbeteren en remediëren van onze spellingsboeken
6) Scoodle/copamusic















In de namiddag zijn de Madeliefjes muzisch aan de slag gegaan met Feike, vulden we onze agenda in voor volgende week en ook de allerlaatste aanpassingen werden gedaan aan de presentaties van onze projectvoorstellen. Benieuwd!!! 🥸



















❣️Niet vergeten:

Maandag is er turnles. Dus breng je turngerief zeker mee!

🏠 Huistaken voor volgende week:

Tegen dinsdag: cijferen (aftrekken voor het 3de en delen voor het 4de)

Tegen donderdag: spellingsbundel thema 8 (toets op dinsdag 30 april)

🐔 PRETTIG WEEKEND! 🐔

Reacties

Populaire posts van deze blog

Japan week II (18-22 september)

Eerste schooldag!

Project 'Lichaam & Gezondheid'